דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא כל סמנכל רוצה להיות מנכל 

מאת    [ 09/12/2010 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 1703 פעמים ]

סמנכ"ל הכספים אחראי מתוקף תפקידו על ניהול המשאב החשוב ביותר של הארגון – הכסף, ובכלל זה בקרה על הכנסות והוצאות, בקרה תקציבית, בקרה על נושא המיסים, על עבודת החשבים, עוזרי החשבים ומנהלי החשבונות של הארגון ובחברות מסוימות גם על תחומים נוספים כגון תכנון ובקרה, רכש ועוד.

בשנים האחרונות, תפקיד סמנכ"ל הכספים עבר שינוי תדמיתי ותפיסתי נרחב, במסגרתו הפך סמנכ"ל הכספים למקבל החלטות מרכזי, במקרים רבים יד ימינו של המנכ"ל, ובעל התפקיד שיקבע במובנים רבים את עתידו של הארגון.   על פי דו"ח חדש של Ernst & Young בשנים האחרונות מתפתחת תפיסה שתפקיד סמנכ"ל כספים מהווה יעד קריירה בפני עצמו, ולא רק שלב בדרך לתפקיד המנכ"ל. הדו"ח מדגיש כי בשנים האחרונות התרחשה הרחבה של תפקיד ה-CFO- וכיום הוא כולל השפעה על האסטרטגיה של הארגון ויכולת ליצור שינוי עסקי ברמה כה גבוהה, שרוב בעלי תפקיד זה מביעים רמה גבוהה של שביעות רצון מהקריירה. כך, במחקר גלובאלי שכלל מעל 650 סמנכ"לי כספים, נמצא כי יותר מ-70% מסמנכ"לי הכספים ראו את תפקידם כיעד קריירה משלו בעוד שרק כ- 10 אחוזים מהם הביעו שאיפה להיות בתפקיד המנכ"ל. כיצד התפתח התפקיד לדמות כה מרכזית ואסטרטגית בארגון, עד כדי כך שאנשי כספים רבים רואים את תפקיד ה-CFO כפסגת שאיפותיהם בקריירה, בעוד שבעבר התפקיד נתפס על ידי רוב מנהלי הכספים כקרש קפיצה לתפקיד המנכ"ל?



השפעת המשבר הכלכלי על תפקיד ה-CFO
מעל 60 אחוז מסמנכ"לי הכספים שתושאלו דיווחו כי מעמדם בארגון עלה בשלוש השנים האחרונות. נראה כי כחלק מהשפעות המשבר הכלכלי, עלה קרנם של המומחים הפיננסיים הבכירים בארגון, בזכות הפרספקטיבה הייחודית שלהם שהובילה את העשייה הפיננסית של העסק בתקופה לא פשוטה לעסקים רבים, קטנים כגדולים.

בראיון עם אייל דשא, סמנכ"ל הכספים של "טבע" שהתפרסם ב"גלובס" לאחר קריסת ליהמן ברדרס, הוא אמר "לטוב או לרע, משבר האשראי מיקם את המקצוע שלי תחת אור הזרקורים. לפתע התברר שניהול מבנה הון של חברה, ניהול נכסיה והתחייבויותיה הוא חלק בלתי נפרד מהתנהלותה השוטפת".

 

מ"אחראי הדו"חות הכספיים" ל"יועץ אסטרטגי"

35% ממשתתפי הסקר דיווחו כי הם מאמינים שהם תורמים תרומה פעילה בפיתוח והגדרת האסטרטגיה הכוללת של החברה שלהם. הרוב המכריע של הנשאלים טענו כי תרומתם מתמקדת במתן תובנה וניתוח לצורך תמיכה בפעילות המנכ"ל , המאפשרים להבטיח כי ההחלטות העסקיות המתקבלות מבוססות על אמות מידה פיננסיות יציבות. ההבנה המסחרית ויכולת הניתוח שלהם הינם חיוניים להבנת התוצאות הצפויות של החלטות שונות.

סמנכ"לי כספים כיום מעידים כי ניהול עלויות, ניהול סיכונים ותזרים מזומנים הם שלושת הדברים העומדים בראש סדר העדיפויות העסקי של כל ארגון כיום, בעקבות המשבר הפיננסי. סמנכ"ל הכספים נדרש לסייע לחברה בעיתות משבר, ולא אחת השאלה בדבר שרידותה של חברה תלויה בתהליך קבלת ההחלטות של סמנכ"ל הכספים.

לאורה יצחק, אחראית פעילות אונליין בחברת ההשמה A-one Executive recruitment- חברת השמה לבכירים בתחומי המשפט, הכספים וניהול בכיר. אנו עוסקים בהשמת עו"ד, אנשי כספים ומנהלים בכירים במשרדים וחברות מובילים במשק. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב